Wydawanie dowodów osobistych

KARTA INFORMACYJNA
URZĄD MIASTA I GMINY W MROCZY
ul. Pl. 1 Maja 20
BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel. 52 38 67 410 fax. 52 38 56 241


WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO

I. WYMAGANE DOKUMENTY - WERSJA PAPIEROWA
1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego wraz z załącznikami:
- jedna kolorowa fotografia o wymiarze 35x45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobra ostrość oraz odwzorowując naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej,bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nie przysłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.

Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku

II. OPŁATY
- Bez  opłaty.

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Do 30 dni od dnia złożenia wniosku.

-W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten możne zostać przedłużony.

IV. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
- Organ dowolnej gminy.

V. TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.

VI. UWAGI
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa  się osobiście w organie dowolnej gminy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w formie papierowej.

Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa osoba posiadająca pełna zdolność do czynności prawnych.W imieniu  osoby nie posiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych obiegającej się o wydanie dowodu osobistego wniosek składa rodzic, opiekun lub kurator.

Osoba obowiązana do posiadania dowodu osobistego może złożyć wniosek nie wcześniej niż 30 dni przed datą 18 urodzin.

Dowód osobisty

VII. ZAŁĄCZNIKI
- Wniosek o wydanie dowodu osobistego pobierz druk (128kB) pdf

VIII. PODSTAWA PRAWNA- ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r.o dowodach osobistych (Dz.U.Nr 167, póź.zm..1131)

- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i wzoru (Dz.U. z 2015r., poz.212).

                                   UTRATA DOWODU OSOBISTEGO

I.WYMAGANE DOKUMENTY DO ZGŁOSZENIA UTRATY DOWODU OSOBISTEGO.
  - dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamości

II.OPŁATY

- Bez opłaty

III.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

- niezwłocznie

IV.TRYB ODWOŁAWCZY

- nie przysługuje

V.UWAGI

Zgłoszenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego dokonuje się w organie dowolnej gminy lub dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.

Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego  w placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej można również dokonać w formie pisemnej luba za pomocą poczty lub telefaksu
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego posiadacza dowodu nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje  rodzic, opiekun lub kurator.

Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu.

Potwierdzeniem zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego jest wydanie zaświadczenia.

Posiadaczowi przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.

Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu, nie dłużnej jednak niż 2 miesiące.

VI.PODSTAWA PRAWNA


- ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r.o dowodach osobistych (Dz.U.Nr 167, póź.zm..1131)

- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i wzoru (Dz.U. z 2015r., poz.212).






Wytworzył: Sebastian Mazur (31 sierpnia 2005)
Opublikował: Sebastian Mazur (31 sierpnia 2005, 20:03:23)

Ostatnia zmiana: Rafał Kowalkowski (14 grudnia 2017, 11:01:32)
Zmieniono: Zmiana wniosku o dowód osobisty

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 5302

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij