Statut Zakładu Robót Publicznych w Mroczy
Załącznik do Uchwały Nr VIII/12/95/03
Rady Miejskiej w Mroczy z dnia 30 maja 2003r.
w sprawie statutu Zakładu Robót Publicznych
w Mroczy
I. Postanowienia ogólne
-
Zakład Robót Publicznych w Mroczy, zwany dalej Zakładem, jest zakładem budżetowym Gminy Mrocza.
Uprawnienia i obowiązki organu założycielskiego Zakładu wykonuje Burmistrz Miasta i Gminy Mrocza.
Siedzibą Zakładu jest Mrocza, ul. Łąkowa 7.
Obszarem działania Zakładu jest teren Gminy Mrocza.
Zakład utworzony został na podstawie Uchwały Rady Miejskiej w Mroczy Nr VIII/47/92 z dnia 30grudnia 1992r. -
Prawne podstawy działalności Zakładu stanowią następujące podstawowe akty prawne:
a/ ustawa o samorządzie gminnym
b/ ustawa o finansach publicznych
c/ ustawa o rachunkowości
d/ ustawa o gospodarce komunalnej
e/ Uchwała Rady Miejskiej w Mroczy
f/ Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza
II. Podstawowe zadania Zakładu
-
Podstawowym zadaniem Zakładu jest zapewnienie bieżącego i nieprzerwanego zaspokajania potrzeb wspólnoty samorządowej.
-
W ramach podstawowego zadania Zakład prowadzi działalność w zakresie:
a/inżynierii sanitarnej
b/ zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
c/ oczyszczanie ścieków
d/ wywozu odpadów stałych i płynnych
e/ administrowanie i zarządzanie przekazanymi gminnymi lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz nieruchomościami
f/ wykonywanie napraw i remontów w administrowanych i zarządzanych lokalch i nieruchomościach
g/ utrzymywanie w czystości ulic i placów
h/ budowy, bieżącego utrzymania i modernizacji dróg gminnych i mostów
i/ prowadzenie targowisk i parkingów
j/ organizowanie robót publicznych i interwencyjnych
k/ dowożenie dzieci do szkół
l/ reprezentowanie gminy Mrocza we wspólnotach mieszkaniowych
ł/ pielęgnacja parków, skwerów, zieleńców, zadrzewianie i zalesianie
m/ realizacja zadań inwestycyjnych Gminy w zakresie, zwłaszcza, budownictwa komunalnego, obiektów użyteczności publicznej, zaopatrzenia w wodę, odprowadzania i oczyszczania ścieków. -
Zakład prowadzi działalność gospodarczą w zakresie określonym przepisami ustawy o gospodarce komunalnej, potrzebami lokalnej społeczności oraz zleconą przez Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza.
III Organizacja Zakładu Robót Publicznych
- Zakład stanowi wydzieloną organizacyjnie jednostkę i podlega Burmistrzowi Miasta i Gminy Mrocza.
- Strukturę organizacyjną Zakładu, zakres działań poszczególnych sekcji i stanowisk określa Regulamin Organizacyjny Zakładu.
IV Zarządzanie Zakładem
- Zakładem kieruje jednoosobowo Kierownik powoływany Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza. Kierownik uprawniony jest do jednoosobowego składania oświadczeń woli, w tym zakresie praw i obowiązków majątkowych Zakładu oraz zaciągania zobowiązań.
- Kierownikowi pełnomocnictwa do kierowania Zakładem udziela Burmistrz Miasta i Gminy Mrocza.
- Zaciaganie zobowiązań lub rozporządzenie prawem, którego wartość przenosi kwotę powyżej 20.000,00zł wymaga współdziałania z Głównym Księgowym Zakładu.
- Kierownik zarządza Zakładem, reprezentuje Zakład na zewnątrz, kieruje całokształtem jego działalności.
- Głównego Księgowego na wniosek Kierownika powołuje Burmistrz Miasta i Gminy Mrocza.
- kierownik i Główny Ksiegowy zatrudnieni są na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony.
- Kierownik uprawniony jest do udzielania pełnomocnictwa do reprezentowania i składania oświadczeń woli w imieniu Zakładu w określonym zakresie oraz do udzielania pełnomocnictwa procesowego.
- Kierownik jest przełożonym wszystkich pracowników Zakładu i jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
V Gospodarka finansowa Zakładu
- Zakład prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych dotyczących zakładu budżetowego.
- Podstawą gospodarki finansowej Zakładu jest roczny plan finansowy, obejmujący przychody i wydatki stanowiące koszty działalności oraz stan środków obrotowych i rozliczenia z budżetem Gminy Mrocza.
- Zakład może otrzymywać z budżetu Gminy Mrocza dotacje przedmiotową.
- W zakresie określonym w odrębnych przepisach Zakład może otrzymywać dotację przedmiotową lub dotację celową na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji.
- Zakład dokonuje wpłat do budżetu Gminy Mrocza nadwyżek środków obrotowych, ustalonych na koniec okresu rozliczeniowego.
- W planie finansowym Zakładu wyodrębnia się w szczególności:
a/ przychody własne
b/ dotacje z budżetu Gminy Mrocza lub z budżetu państwa
c/ wydatki na wynagrodzenia i składniki naliczane od wynagrodzeń
d/ wydatki inwestycyjne.
- Plan finansowy Zakładu stanowi część budżetu Gminy Mrocza.
- Zakład prowadzi samodzielnie rozliczenia z budżetem Gminy Mrocza.
- Zakład składa Burmistrzowi Miasta i Gminy Mrocza sprawozdanie z wykonania planu finansowego oraz informuje na bieżąco o sytuacji finansowej.
- Zakad prowadzi rachunkowość w sposób określony ustawą o rachunkowości i samodzielnie dokonuje rozliczeń podatkowych i z tytułu ubezpieczeń zatrudnionych pracowników.
- Za terminowe i prawidłowe prowadzenie rozliczeń budżetowych odpowiedzialny jest Główny Księgowy.
VI Majątek Zakładu
- Zakład zarządza, administruje i korzysta z majątku przekazanego przez Gminę Mrocza oraz nabytego z własnych środków w granicach wynikających z właściwości rzeczy i praw.
- Obowiązkiem Zakładu jest prawidłowe gospodarowanie mieniem będącym w dyspozycji Zakładu oraz jego ochrona.
- Zakład w ramach zatwierdzonego planu finansowego na własny rachunek nabywa i zbywa środki stanowiące jego mienie.
- Zakład wykonuje trwały zarząd nieruchomościami przekazanymi decyzją Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza Mrocza.
VII Postanowienia końcowe
- Podział. połączenie, przekształcenie lub likwidacja Zakładu wymaga uchwały Rady Miejskiej w Mroczy.
- W uchwale, o której mowa w ust. 1 Rada Miejska postanowi o przeznaczeniu mienia Zakładu.
- Wszelkie zmiany Statutu dla swej ważności wymagają formy uchwały Rady Miejskiej w Mroczy i podlegają ogłoszeniu w dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
metryczka
Wytworzył: Dagmara Wnuk (15 marca 2006)
Opublikował: Dagmara Wnuk (15 marca 2006, 09:45:51)
Ostatnia zmiana: Dagmara Wnuk (15 marca 2006, 11:54:41)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 6403