Uchwała Nr XIV/122/2015
Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza
z dnia 11 grudnia 2015 r.
w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Mrocza na lata 2016 - 2026
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 1515 ), oraz art. 226, art. 227, art. 228, art. 229, art. 230 ust. 1 i 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r.o finansach publicznych ( t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 885 ze zm.[1])) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwala się Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Mrocza na lata 2016 – 2026 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2016-2026, zgodnie z załącznikiem Nr 1.
§ 2. Ustala się wykaz przedsięwzięć wieloletnich realizowanych w latach 2016-2026, zgodnie z załącznikiem Nr 2.
§ 3. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza do zaciągania zobowiązań:
1) związanych z realizacją przedsięwzięć określonych załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały;
2) z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
§ 4. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza do przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Mrocza.
§ 6. Traci moc uchwała Nr II/9/2014 Rady Miejskiej w Mroczy z dnia 17 grudnia 2014r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2015-2026.
§ 7. . Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku.
|
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIV/122/2015
Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza
z dnia 11 grudnia 2015 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XIV/122/2015
Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza
z dnia 11 grudnia 2015 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XIV/122/2015
Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza
z dnia 11 grudnia 2015 r.
Zalacznik3.pdf
Założenia do Wieloletniej Prognozy Finansowej na 2016 rok i lata następne
Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Mrocza, zwana dalej WPF, została przygotowana na lata 2016-2026 i stanowi instrument zarządzania finansami, jak i dokument strategiczny służący ocenie długoterminowego potencjału, w celu zaplanowania niezbędnych wydatków bieżących oraz ustalenia możliwości inwestycyjnych. Długość okresu objętego prognozą została określona w art. 227 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych. Zgodnie z powyższym przepisem prognozę należy sporządzić na okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat, jednakże okres ten nie może być krótszy niż okres na jaki przyjęto limity wydatków dla przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 3. Jednocześnie art. 227 ust. 2 nakłada obowiązek sporządzenia prognozy kwoty długu, stanowiącą część wieloletniej prognozy finansowej, na okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągać zobowiązania. Gmina Mrocza planuje się spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz wykupu wierzytelności do 2026 roku.
Wymogi dotyczące opracowania wieloletniej prognozy finansowej zostały określone :
- w art. 229 ufp, zgodnie z którym przyjęte w wieloletniej prognozie finansowej i budżecie powinny być zgodne co najmniej w zakresie wyniku budżetu i związanych z nim kwot przychodów i rozchodów oraz długu jednostki samorządu terytorialnego;
- w art. 242 ufp, gdzie wydatki bieżące nie mogą być wyższe niż planowane dochody bieżące, powiększone o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych i wolne środki;
- w art. 243 ufp, w którym określony został indywidualny wskaźnik limitujący wielkość obsługi zadłużenia. Oznacza to, że nie będzie można uchwalić budżetu, którego realizacja spowoduje, że w roku budżetowym oraz w każdym roku następującym po roku budżetowym, relacja łącznej kwoty obsługi zadłużenia powiększonej o spłaty rat kredytów i pożyczek oraz wykup papierów wartościowych do planowanych dochodów ogółem budżetu, przekroczy średnią arytmetyczną z obliczonych dla ostatnich trzech lat relacji jej dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów ogółem budżetu. Ograniczenia te nie będą mieć zastosowania do spłaty zadłużenia zaciąganego w związku z realizacją programów, projektów i zadań finansowanych z udziałem środków unijnych, jednak w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zakończeniu projektu oraz otrzymaniu refundacji ( termin ten nie ma zastosowania do odsetek zaciągniętych na wkład krajowy).
Wielkości wykazane w wieloletniej prognozie finansowej w roku 2016 wynikają z Uchwały Budżetowej Gminy Mrocza. Zarówno WPF jak i projekt budżetu na 2016 rok opracowane zostały zgodnie z możliwościami finansowymi Gminy, z uwzględnieniem wskaźników makroekonomicznych określonych przez Ministerstwo Finansów. Długi horyzont czasowy stwarza zawsze olbrzymie problemy z realnym szacowaniem wartości przyjętych w prognozie – im odleglejszy termin tym zwiększone ryzyko niewłaściwego szacunku.
Tabela 1. Dane makroekonomiczne na potrzeby wieloletnich prognoz finansowych jst
Źródło: Wytyczne dotyczące założeń makroekonomicznych na potrzeby wieloletnich prognoz finansowych jednostek samorządu terytorialnego. Aktualizacja –październik 2015r., Minister Finansów, Warszawa, 6.10.2015r.
Planowane dochody i wydatki w 2016 roku dla Gminy Mrocza wyliczone zostały w oparciu o wskaźniki określone Zarządzeniem Nr 0050.147.2015 Burmistrza Miasta i Gminy w Mroczy z dnia 14 września 2014 roku. Przyjęte w nim niektóre założenia opierały się na wskaźnikach stanowiących podstawę do opracowania projektu ustawy budżetowej na rok 2016.
Ø Subwencje ogólne z budżetu państwa
W 2016 roku nastąpił wzrost subwencji ogólnej o kwotę 469.051,00 zł w stosunku do roku 2015 tj. około 3,15%
· wzrost subwencji oświatowej o kwotę 202.356,00 zł
· wzrost subwencji wyrównawczej o kwotę 271.338,00 zł
· zmniejszenie subwencji równoważącej o kwotę 4.643,00 zł
Kwota subwencji ogólnej na 2016 rok wynosi 15.339.824,00 zł, natomiast w latach 2017-2019 prognozuje się kwoty na poziomie roku 2016.
W kwocie części oświatowej subwencji ogólnej planowanej na rok 2016 zostały uwzględnione skutki finansowe zmiany zadań oświatowych jednostek samorządu terytorialnego z tytułu objęcia od roku szkolnego 2015/2016 obowiązkiem szkolnym wszystkich dzieci 6-letnich.
Ø Dotacje z budżetu państwa na cele bieżące
Dotacje z budżetu państwa na 2016 rok zaplanowano w wysokości określonej w pismach otrzymanych od dysponentów: Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego i Krajowego Biura Wyborczego tj. 4.403.097,00 zł. Uwzględniono także zwrot w formie dotacji 30% wydatków zrealizowanych z w ramach funduszu sołeckiego za 2015 rok tj. kwotę 24.166,00 zł.
Natomiast kwoty dotacji z budżetu państwa na lata 2017-2019 zaplanowano na poziomie roku 2016, ponieważ w trakcie roku budżetowego poziom ich ulega zwiększeniu na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, a co za tym idzie zwiększają się zarówno dochody i wydatki bieżące.
- wzrost podatku od środków transportowych średnio o 1% (uchwała Nr XIII/113/2015 Rady Miejskiej w Mroczy z dnia 27.11.2015r.);
- stawki dla podatku od nieruchomości w zakresie opodatkowania:
· budynków mieszkalnych, pozostałych budynków, gruntów związanych z prowadzeniem działalności, gruntów pod jeziorami, oraz gruntów pozostałych – wzrost do 3%,
· budowli – w wysokości tj. 2% wartości budowli,
· w pozostałym zakresie wg stawek ustawowych na 2016 rok, zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 5 sierpnia 2015r. (uchwała Nr XII/102/2015 Rady Miejskiej w Mroczy z dnia 30 października 2015 roku w sprawie ustalenia stawek podatku od nieruchomości);
- podatek rolny w wysokości 53,75 zł za 1 dt, na podstawie Komunikatu Prezesa GUS z dnia 19.10.2015r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2016;
- podatek leśny w kwocie 191,77 za 1m3, na podstawie Komunikatu Prezesa GUS z dnia 20.10.2015r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2015r.
- podatek od czynności cywilnoprawnych – na podstawie przewidywanego wykonania roku 2015
- podatek od spadków i darowizn - na podstawie przewidywanego wykonania roku 2015,
- opłata od posiadania psa – wzrost o 3% (uchwała Nr XII/103/2015 Rady Miejskiej w Mroczy z dnia 30 października 2015 roku w sprawie ustalenia opłaty od posiadania psa);
- opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi – na podstawie uchwały Nr IX/66/2015 z Rady Miejskiej w Mroczy dnia 19 czerwca 2015r.;
- pozostałe podatki i opłaty – wzrost średnio o 3% w stosunku do roku 2015,
- dochody z dzierżawy, najmu oraz opłaty za wieczyste użytkowanie - na podstawie obowiązujących przepisów prawa i zawartych umów;
- udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa :
· podatek dochodowy od osób fizycznych w wysokości określonej w piśmie Ministerstwa Finansów z dnia 12.10.2015r. tj. 3.402.194,00 zł, w latach 2017-2019 przyjęto o wskaźnik wzrostu PKB;
· podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości przewidywanego wykonania 2015 roku, tj. 32.000,00 zł – w latach 2017-2019 przyjęto o wskaźnik wzrostu PKB.
W latach 2017-2019 przyjęto wzrost podatków i opłat lokalnych o 2%, natomiast podatek od nieruchomości o 1%.
Z uwagi na kontynuację zadania pn. „Budowa hali widowiskowo-sportowej wraz z zapleczem i infrastrukturą” i zgodnie z podpisaną umową z Ministerstwem Sportu i Turystyki (Nr 2014/0381/3012/SubA/DIS/S z dnia 13.10.2014r.) o dofinansowanie zadania inwestycyjnego ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, zaplanowano środki na ten cel w wysokości 2.460.000,00 zł.
W dochodach majątkowych ujęty został także 30% zwrot wydatków inwestycyjnych zrealizowanych w 2015 roku w ramach funduszu sołeckiego tj. kwota 50.637,00 zł.
Dochody ze sprzedaży majątku w 2016 roku ustalono na podstawie sporządzonego wykazu. Planuje się dochody ze sprzedaży 8 działek budowlanych ( podzielonych z działki Nr 1305/17), 1 działkę będącą drogą i 5 lokali mieszkalnych na łączną kwotę 200.000 zł tj. 0,6 % planu ogółem. Do zbycia proponuje się podzielone działki budowlane o numerach: 1305/18, 1305/19, 1305/20, 1305/21, 1305/22, 1305/23, 1305/25, 1305/26 położonych w Mroczy przy ul. Piastowskiej, oraz działkę Nr 1305/24 – droga. Sprzedaż działek nastąpi w trybie przetargu nieograniczonego. W kolejnych latach tj. 2017-2026 planuje się sprzedaż mienia gminnego na poziomie 200.000,00 zł.
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
| |||||||
Poziom prognozowanych wydatków zdeterminowany jest zakresem realizowanych zadań oraz możliwościami finansowymi Gminy Mrocza. Jednocześnie szczególna uwaga skoncentrowana została na konieczności generowania odpowiedniej wysokości środków na spłatę zobowiązań dłużnych, m.in. powstałych w wyniku wykupu wierzytelności. Od 2015 roku realizowany jest program ograniczenia deficytu budżetu Gminy, z perspektywą generowania na lata kolejne nadwyżek budżetowych. Działania te są niezbędne dla sukcesywnej i planowanej spłaty zadłużenia. Poziom wydatków Gminy Mrocza na lata 2016-2026 zapewnia w prognozowanym okresie spłatę zadłużenia i realizację zadań, jednak brak informacji dotyczącej nowej perspektywy pozyskiwania środków z Unii Europejskiej jest czynnikiem ograniczającym gwarantowanie środków na rozwój inwestycyjny.
Wydatki na obsługę długu zostały zaplanowane w oparciu o harmonogramy spłat zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wykupów wierzytelności. Odsetki od wykupu wierzytelności w roku 2016 i w latach następnych nie podlegają liczeniu do wskaźnika planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ufp.
Zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych wyodrębniono wydatki z tytułu wynagrodzeń i składek od nich naliczanych, oraz wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego, sklasyfikowane w rozdziale 75022 „ Rady gmin” i 75023 „Administracja publiczna”.
Na podstawie Zarządzenia Nr 0050.147.2015 Burmistrza Miasta i Gminy w Mroczy z dnia 14 września 2015r. określone zostały wytyczne do prognozowania wydatków bieżących,. tj.:
- fundusz płac na 2016 rok został zwiększony średnio o 2%, jednak ze względu na ograniczone możliwości finansowe Gminy fundusz płac nie został zwiększony o wskaźnik, uwzględnione zostały tylko nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne;
- minimalne wynagrodzenie zostało przyjęte na poziomie 1.850,00 zł, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 września 2015r. w sprawie minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2015r.
- wynagrodzenia bezosobowe – na poziomie 2015 roku;
W latach 2017-2019 przyjmuje się wzrost płac o średnio 2%.
W 2016 roku zmniejszone zostały wydatki związane z funkcjonowaniem organów jst, spowodowane jest to brakiem wzrostu wydatków bieżących w stosunku do roku 2015, (z wyłączeniem opłat za media, co i energię – wzrost o 1%). W latach 2017-2019 przewiduje się wzrost wydatków bieżących związanych z funkcjonowaniem organów jst, o wskaźnik inflacji.
Wydatki inwestycyjne zaplanowano w oparciu o budżet zadaniowy. Limity wydatków na poszczególne zadania inwestycyjne realizowane w latach określone zostały na podstawie dokumentacji kosztorysowej, wstępnej kalkulacji kosztów oraz kwot określonych we wnioskach o dofinansowanie.
Wśród wydatków majątkowych wyróżnia się te, o których mowa w art. 226 ust. 3 ustawy o finansach publicznych z 2009r., a które pokrywają się z przedsięwzięciami wykazanymi w załączniku Nr 2 do uchwały.
W 2016 roku wydatki na inwestycje planowane są na poziomie 4.896.528,80, zł, co stanowi około 15,2% wydatków ogółem. Wydatki w kwocie 2.460.000,00 zł stanowią środki z dofinansowania z Ministerstwa Sportu i Turystyki, na kontynuacje zadania pn. „Budowa hali widowiskowo-sportowej wraz z zapleczem i infrastrukturą”.
W ramach wydatków majątkowych kwotę 1.102.651,67 zł stanowią spłaty rat wierzytelności, tj. 22,5% wydatków majątkowych.
Zaplanowano rezerwę inwestycyjną w wysokości 350.000,00 zł.
Ponadto w ramach wydatków majątkowych planuje się udzielić dotacji dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Drzewianowie na zakup samochodu pożarniczego ratowniczo-gaśniczego typu średniego w kwocie 200.000,00 zł. Wydatek ten ma być sfinansowany pożyczką z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Na rok 2016 zaplanowano budżet deficytowy w wysokości 200.000,00 zł. Począwszy od roku 2017 wynik budżetu wykazuje nadwyżkę , która będzie przeznaczona na pokrycie rozchodów związanych ze spłatą wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
Wieloletnia prognoza finansowa w zakresie długu uwzględnia zaciągnięcie w 2016 roku kredytu i pożyczki z WFOŚiGW w wysokości 1.593.286,52 zł, tj. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów – 1.393.286,52 zł, oraz na planowany deficyt 200.000,00 zł. Okres spłaty kredytu w kwocie 1.393.286,52 przypada w latach 2018-2026 i przedstawia się następująco :
· w roku 2018 – kwota 40.000,00 zł,
· w roku 2019 – kwota 40.000,00 zł,
· w roku 2020 – kwota 100.000,00 zł,
· w roku 2021 – kwota 100.000,00 zł,
· w roku 2022 – kwota 150.000,00 zł,
· w roku 2023 – kwota 250.000,00 zł,
· w roku 2024 – kwota 250.000,00 zł,
· w roku 2025 – kwota 250.000,00 zł,
· w roku 2026 – kwota 213.286,52 zł.
Spłata pożyczki z WFOŚiGW w kwocie 200.000,00 zł rozpisana została na lata 2018-2022 i przedstawia się następująco :
· w roku 2018 – kwota 40.000,00 zł,
· w roku 2019 – kwota 40.000,00 zł,
· w roku 2020 – kwota 100.000,00 zł,
· w roku 2021 – kwota 100.000,00 zł,
· w roku 2022 – kwota 150.000,00 zł,
Stan zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek na 2016r. przedstawia tabela :
Zadłużenie z tytułu wykupów wierzytelności w 2016r. przedstawia się następująco:
Zadłużenie na 2016r. z tytułu pożyczek i kredytów wynosi 9.568.000,45 zł, natomiast z tytułu wykupu wierzytelności 7.684.569,90 zł. Razem kwota zadłużenia to 17.252.570,35 zł, co stanowi 53,8% planowanych dochodów ogółem.
Na dzień sporządzenia planu budżetu na 2016 rok, zgodnie z kwartalnym sprawozdaniem Rb-NDS o nadwyżce/deficycie za okres od początku roku do dnia 30 września 2015r., oraz zgodnie z WPF na lata 2015-2016, w przychodach budżetu ujęta jest kwota 615.541,20 zł, jako kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Kredyt ten w 2015 roku nie zostanie uruchomiony, w związku z tym kwotę długu na 2016 rok pomniejszono o w/w wartość.
Szczegółowe wyliczenie kwoty długu zostanie dołączone osobnym dokumentem.
Spłaty rat pożyczek i kredytów w 2016 roku przedstawiają się następująco :
Spłaty rat wykupów wierzytelności w 2016r. przedstawiają się następująco :
Na dzień sporządzenia planu budżetu na 2016 rok do długu ujęta została kwota 600.000,00 zł, jest to I transza uruchomienia środków z wykupu wierzytelności, w związku z podpisaną umową Nr 31 1020 1462 0000 7296 0092 1437 z dnia 30.07.2015r. z PKO Bank Polski SA, na finansowanie zadania „Budowa hali widowiskowo-sportowej wraz z zapleczem i infrastrukturą”. Całkowita wartość umowy wykupu wierzytelności wynosi 3.100.000,00 zł i uruchomiona będzie w dwóch transzach tj.
- do 30.12.2015r. – 600.000,00 zł,
- do 30.05.2016r. – 2.500.000,00 zł.
Spłaty od kwoty 600.000,00 zł ujęto w następujący sposób:
· w roku 2016 – kwota 5.555,56 zł,
· w roku 2017 – kwota 66.666,67 zł,
· w roku 2018 – kwota 66.666,67 zł,
· w roku 2019 – kwota 66.666,67 zł,
· w roku 2020 – kwota 66.666,67 zł,
· w roku 2021 – kwota 66.666,67 zł,
· w roku 2022 – kwota 66.666,67 zł,
· w roku 2023 – kwota 66.666,67 zł,
· w roku 2024 – kwota 66.666,67 zł,
· w roku 2025 – kwota 61.111,08 zł.
Spłaty od kwoty 3.100.000,00 zł zostaną rozpisane w WPF, zgodnie z harmonogramem do umowy, w momencie uruchomienia II transzy wykupu 2.500.000,00 zł, tj. w czerwcu 2016 roku.
Wieloletnia prognoza nie uwzględnia umorzeń pożyczek, dopiero na podstawie decyzjiz WFOŚiGW zostaną one uwzględnione do obliczenia długu i zaktualizowane w tym zakresie zostaną spłaty pożyczek i kredytów w danym roku i na lata następne.
W 2016 roku i w latach kolejnych, zgodnie z prognozowanymi dochodami i wydatkami oraz kwotą spłaty długu i odsetek od kredytów i pożyczek, zachowana zostaje relacja, o której mowa w art. 243 ustawy o finansach publicznych.
Przedsięwzięcia ujęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej
W załączniku Nr 2 do Uchwały Wieloletniej prognozy finansowej ujęte zostały przedsięwzięcia bieżące i inwestycyjne, których realizacja przewidywana jest w latach 2016-2026.
Większość zadań inwestycyjnych realizowanych w 2016 roku nie przekroczy jednego roku, w związku z tym nie zostały zawarte w załączniku dotyczącym przedsięwzięć.
Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ufp :
- „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu na terenie województwa kujawsko- pomorskiego” – limit zobowiązań wynosi 37.371,58 zł, natomiast limity wydatków na poszczególne lata wynoszą :
- „Realizacja systemu innowacyjnego edukacji w województwie kujawsko-pomorskim poprzez zbudowanie systemu dystrybucji treści edukacyjnych” – koszty trwałości projektu - limit zobowiązań wynosi 6.597,47 zł, natomiast limity wydatków na poszczególne lata wynoszą :
- „Infostrada Kujaw i Pomorza – usługi w zakresie e-Administracji i Informacji Przestrzennej” – koszty trwałości projektu - limit zobowiązań wynosi 27.906,61 zł, natomiast limity wydatków na poszczególne lata wynoszą :
- Budowa obwodnicy miasta Mrocza – wykup wierzytelności, limit zobowiązań wynosi 5.780.578,87 zł, limity wydatków w poszczególnych latach wynoszą :
- Budowa kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej dla miejscowości Chwałka i Ostrowo w gminie Mrocza wraz z wykupem wierzytelności na okres 10 lat, limit zobowiązań wynosi 1.162.236,66 zł, limity wydatków w poszczególnych latach wynoszą :
Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe
- Konserwacja oświetlenia drogowego, limit zobowiązań wynosi 3.200,86 zł, limity wydatków wynoszą :
- Zapewnienie dostępu szerokopasmowego Internetu na terenie powiatu, limit zobowiązań i wydatków na 2016 rok wynosi 1.752,75 zł.
- Zapewnienie dostępu szerokopasmowego Internetu na terenie powiatu, limit zobowiązań wynosi 233,02 zł , limity wydatków w poszczególnych latach wynoszą :
- Budowa kanalizacji sanitarnej we wsi Kozia Góra wraz z budową nawierzchni drogi Kosowo-Kozia Góra – wykup wierzytelności, limit zobowiązań wynosi 166.118,60 zł, natomiast limity wydatków wynoszą :
- Budowa świetlicy wiejskiej w Kaźmierzewie – wykup wierzytelności, limit zobowiązań wynosi 123.845,00 zł, natomiast limity wydatków wynoszą :
- Budowa ul. Piaskowej oraz remont ulic w Mroczy : Czarna Droga, Agatki, Ogrodowa, Żabia,, Rzemieślnicza, Postępu- wykup wierzytelności, limit zobowiązań wynosi 698.425,00 zł, natomiast limity wydatków wynoszą :
- Remont świetlicy wiejskiej w Drzewianowie oraz zagospodarowanie terenu wokół świetlicy- wykup wierzytelności, limit zobowiązań wynosi 232.869,00 zł, natomiast limity wydatków wynoszą :
- Podniesienie standardu oświetleniowego na terenie gminy Mrocza - limit zobowiązań wynosi 33.046,14 zł, limity wydatków wynoszą :
- Zakup ciągnika rolniczego oraz maszyn do prac komunalnych : ładowacza czołowego, pługa do odśnieżania, posypywarki, wykaszarki bocznej bijakowej, limit zobowiązań i wydatków w 2016 roku wynosi 108.491,01 zł.
- Budowa hali widowiskowo-sportowej wraz z zapleczem i infrastrukturą – limit zobowiązań i wydatków na 2016 rok wynosi 2.510.000,00 zł.
Pozostała kwota kosztów inwestycji finansowana jest w formie wykupu wierzytelności na podstawie podpisanej umowy Nr 31 1020 1462 0000 7296 0092 1437 z dnia 30.07.2015r. z PKO Bank Polski SA do kwoty 3.100.000,00 zł i ujęta zostanie w wykazie przedsięwzięć w momencie uruchomienia II transzy wykupu, tj. w czerwcu 2016 roku.
|
[1]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013r. poz. 938, poz. 1646, z 2014r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626, poz. 1877, z 2015r. poz. 238, poz. 532, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1190, poz. 1358 i poz. 1513.